Fulltext available Open Access
License: 
Title: Berechnung von Volumenmodellen aus 3D-Punktwolken und deren schnelle Darstellung mit DirectX
Language: German
Authors: Bock, Rüdiger 
Issue Date: 13-Dec-2007
Abstract: 
Diese Arbeit zeigt eine zukunftsorientierte Lösung zur Berechnung von 3D-Objekten aus 3D-Punktwolken. Es wird eine 3D-Punktmenge trianguliert, die Daten für die Darstellung mit DirectX9 aufbereitet, und das berechnete Objekt dargestellt. Weiterhin werden Lösungen für Speichermanagement, Datenreduktion, Optimierung der triangulierten Objekte und Verteilung von Rechenlasten auf Multiprozessorsystemen sowie auf Grafikhardware vorgestellt.

This paper shows a future-oriented solution to the computation of 3D-Objects from 3D-Pointclouds. A 3D-Pointcloud is triangulated, the data is prepared for the representation with DirectX9 and the computed object is presented. Further solutions for the memory management, data reduction, optimization of the triangulated objects and distribution of computing loads on multiprocessor systems as well as on graficshardware are presented.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7718
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Meisel, Andreas 
Referee: Pareigis, Stephan  
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BA.pdf497.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

65
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

125
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.