Fulltext available Open Access
License: 
Title: Evaluierung von Grundsätzen für das Lernen in Videospielen
Language: German
Authors: Knabbe, Martin 
Issue Date: 26-Apr-2011
Abstract: 
Diese Arbeit beschreibt die Entwicklung eines Videospiel-Prototypen, anhand dessen die Umsetzung von Grundsätzen für das Lernen evaluiert wird. Die Grundsätze für das Lernen beschreiben, wie mit einem Videospiel gelernt werden kann. Zur Evaluierung der Grundsätze wurde ein Usability-Test mit dem Prototypen durchgeführt und anschließend dessen Ergebnisse analysiert.

This paper describes the development of a video game prototype. The prototype implements learning principles that will be evaluated. The learning principles describe how people can learn with video games. To evaluate the learning principles a usability test was conducted with the prototype.
The test results were analyzed after the test.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5291
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Zukunft, Olaf 
Referee: Korf, Franz 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bachelorarbeit.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

93
checked on May 4, 2024

Download(s)

473
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.