Fulltext available Open Access
License: 
Title: Konzeption und Entwicklung eines Frameworks für online basierte Aufbau- und Rollenspiele
Language: German
Authors: Klausa, Marius 
Issue Date: 31-Oct-2011
Abstract: 
Im Rahmen dieser Arbeit werden zunächst diverse Browsergames untersucht, um eine fundierte Anforderungsanalyse für das zu entwickelnde Framework aufzustellen. Im Folgenden wird die Realisierung des Frameworks im Detail erörtert. Abschließend wird gezeigt, wie eine konkrete Spieleidee mithilfe des entwickelten Frameworks umgesetzt wird.

Within this paper different Browsergames will be examined initially in order to set a profound requirement analysis. In the following, the realization of the Framwork will be discussed detailedly. In conclusion, the execution of a specific game-idea by means of the Browsergame Framework will be shown.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5508
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Sarstedt, Stefan 
Referee: Zukunft, Olaf 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Bachelorarbeit_Marius_Klausa.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

96
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

126
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.