Fulltext available Open Access
License: 
Title: Roboterprojekte als Bestandteil des Informatikunterrichts an Schulen
Language: German
Authors: Rosseburg, Kai 
Issue Date: 2-Jan-2012
Abstract: 
Um mit der Informatik in Schulen neue Wege zu gehen und sie vermehrt als Vehikel für Kreativität einsetzen zu können, ist es notwendig, Lehrerinnen und Lehrer bestmöglich bei ihrem Unterricht zu unterstützen. Dies kann unter anderem durch Fortbildungen geschehen.
Um diese Fortbildungen weiterentwickeln zu können, soll diese Arbeit einen Überblick über die Anforderungen und Bedürfnisse von Lehrerinnen und Lehrern und die aktuelle Situation der Informatik in Hamburger Schulen geben. Zu diesem Zwecke wurden Interviews mit zehn Lehrerinnen und Lehrern an mehreren Hamburger Schulen geführt.

To change the role of computer science in school and to use it more as a vehicle for creativity, it is necessary to assist teachers in their classes in the best possible way. One possible way is to assist them through trainings. To develop this trainings, this paper provides an overview of the requirements and needs for teachers on the one hand, as well as an overview of the current situation of computer science at Hamburg schools, on the other hand. For this purpose, ten teachers at several schools in Hamburg were interviewed.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/5533
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: von Luck, Kai 
Referee: Korf, Franz 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
master_thesis_kai_rosseburg.pdf16.88 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

70
checked on Apr 26, 2024

Download(s)

51
checked on Apr 26, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.