Fulltext available Open Access
License: 
Title: Eine Software zur 3D-Simulation von Produktionssystemen – basierend auf einer Gameengine und KI
Other Titles: A software for 3D simulation of manufacturing systems - based on a game engine and AI
Language: German
Authors: Adler, Eike 
Issue Date: 23-Jan-2014
Abstract: 
Die Bachelor-Thesis beschreibt den Entwicklungsprozess einer 3D Simulationssoftware, die ein vordefiniertes veränderbares Produktionssystem abbildet und simuliert. Die Umsetzung erfolgt auf Basis einer Gameengine und KI. Die Anwendung einer modernen Gameengine, erlaubt eine Simulation in hoher grafischer Qualität und realisiert gleichzeitig künstliche Intelligenz zum Lösen von Wegfindungsproblemen. Dabei ist der Programmieraufwand gering, wodurch die Entwicklungskosten niedrig bleiben.

The bachelor thesis describes the development process of a 3D simulation software that maps and simulate a predefined variable production system.
The implementation is based on a game engine and AI. The usage of a modern game engine allow a simulation with high graphic quality and realize an artificial intelligence for pathfinding solutions in the process. The programming effort is low, thus the development costs remain low.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/6350
Institute: Department Maschinenbau und Produktion 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Stallkamp, Markus 
Referee: Peters, Frank 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
bachelorarbeit.pdf4.53 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

219
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

599
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.