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Title: Vibro-Akustische Optimierung von Crew-Bulk-Rest-Compartments mit der Finite Elemente Methode
Other Titles: Vibro-Acoustic Optimization of Crew-Bulk-Rest-Compartments Using Finite Element Analysis
Language: German
Authors: Kirk, Matthias 
Issue Date: 24-Jan-2014
Abstract: 
Die dynamischen Eigenschaften eines Crew-Bulk-Rest-Compartments sollen durch das Anbringen von diskreten Zusatzmassen an strategischen Stellen, mit dem Ziel eine akustischen Verbesserung im Innenraum zu erzielen, verändert werden. Für die Ermittlung idealer Positionen der Massen, wird eine rechnergestütze Optimierungsstrategie auf Basis der Finite Elemente Methode entwickelt und deren Einsatzmöglichkeiten evaluiert. Es wird gezeigt, dass eine signiVkante Pegelreduktion im tiefen Frequenzbereich, sowie die Reduktion der Gesamtmasse, durch geeignete ModellkonVgurationen möglich ist.

In order to improve the acoustic properties of a crew-bulk-rest-compartment, the dynamics of the structure are modified by strategically placing discrete extra masses. To identify ideal positions for the masses, a computational optimization-method based on the finite element analysis is developed and evaluated. The possibility of significant noise-reduction in the low-frequency-band, as well as a reduction of the overall mass can be shown by using an optimized model-configuration.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/6368
Institute: Department Maschinenbau und Produktion 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Ihlenburg, Frank 
Referee: Tewes, Stephan 
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