Crowdfunding and its Applicability to Entrepreneurial Marketing

URL
Dokumentart: Bachelor Thesis
Institut: Department Wirtschaft
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2015
Publikationsdatum:
SWD-Schlagwörter: Crowdfunding , Finanzierung , Marketing , Unternehmer
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft

Kurzfassung auf Englisch:

Crowdfunding aims for the attention of the general public in order to fund a project through the support of numerous individuals. Therefore, it bears a marketing dimension that usually targets initial customers. The concept of entrepreneurial marketing targets the growth of entrepreneurial-oriented firms through conducting effective marketing methods which take constraints and challenges of start-up companies into consideration like the liability of newness and smallness. In this paper it is validated through a conceptual comparative analysis that crowdfunding can be applied to the concept of entrepreneurial marketing as it fulfills the three functions of entrepreneurial marketing and both crowdfunding and entrepreneurial marketing share common characteristics.

Hinweis zum Urheberrecht

Für Dokumente, die in elektronischer Form über Datenenetze angeboten werden, gilt uneingeschränkt das Urheberrechtsgesetz (UrhG). Insbesondere gilt:

Einzelne Vervielfältigungen, z.B. Kopien und Ausdrucke, dürfen nur zum privaten und sonstigen eigenen Gebrauch angefertigt werden (Paragraph 53 Urheberrecht). Die Herstellung und Verbreitung von weiteren Reproduktionen ist nur mit ausdrücklicher Genehmigung des Urhebers gestattet.

Der Benutzer ist für die Einhaltung der Rechtsvorschriften selbst verantwortlich und kann bei Mißbrauch haftbar gemacht werden.