Fulltext available Open Access
License: 
Title: Evaluation based design of parallel simulation strategies for in vehicle networks
Language: English
Authors: Raddatz, Jan 
Issue Date: 28-Jun-2016
Abstract: 
Diskrete Event basierte Simulationen haben sich zu einem weit verbreiteten Werkzeug zur Auslegung und Entwicklung von Fahrzeugnetzwerken entwickelt. Netzwerke im allgemeinen und Fahrzeugnetzwerke im Besonderen sehen sich mit ständig wachsender Komplexität konfrontiert. Dies führt unausweichlich zu immer weiter steigenden Simulationslaufzeiten. Diese Arbeit präsentiert das Design und die Entwicklung von parallelen Scheduling Strategien um die Simulationslaufzeiten zu verkürzen.

Discrete event based simulations become a wide spread tool in constructing and developing in vehicle networks. Networks in general and in vehicle networks in particular face a steadily increasing complexity. This results inevitably in increasing simulation runtimes. The main contribution of this work is the design and development of parallel scheduling strategies in order to speed up simulation runtimes of in vehicle networks.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7414
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Korf, Franz 
Referee: Fohl, Wolfgang 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MA_Raddatz.pdf6.49 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

123
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

43
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.