Fulltext available Open Access
License: 
Title: Praktische Anwendung von Gamification zur Unterstützung kognitiver Lernprozesse im Bereich Mathematik für Jungen der Altersklassen 11–13 Jahre
Language: German
Authors: Thönelt, Benno 
Issue Date: 31-Mar-2017
Abstract: 
Diese Thesis untersucht die Möglichkeiten, mithilfe von Gamification-Mechaniken das Lernverhalten von Kindern im Bereich Mathematik zu steuern. Dazu werden die Grundlangen, die eine Gamificationerfahrung beinhalten, untersucht. Die Gebiete der Untersuchung umfassen Lerntheorien, Motivationstheorien und Grundlagen der Mathematik. Auf diesen Grundlagen aufbauend wird ein Mathematik-Lernspiel (Arithmetik) entwickelt, welches in einer Demoversion der ersten Spielwelt präsentiert wird.

This thesis examines possibilities to control the learning behavior of young children through gamification-mechanics. To accomplish this the theoretical basics of gamification experiences such as theories of learning and motivation and mathematical rules are examined. Based on this an arithmetic learning game will be developed. A demo version of the first section of the game (first world) will be part of this master thesis.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7921
Institute: Department Medientechnik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Rehfeld, Gunther 
Referee: Weitz, Edmund  
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MT_2015_Benno_Thoenelt.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

338
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

696
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.