Fulltext available Open Access
License: 
Title: Webvideo für Print-Redaktionen. Formatentwicklung im Spannungsfeld zwischen Qualität & Ökonomie
Language: German
Authors: Bertram, Verena 
Issue Date: 3-May-2017
Abstract: 
Die vorliegende Masterarbeit gibt einen Überblick über die publizierten Webvideos verschiedener Redaktionen von Qualitätsmedien, deren Ursprung bei einem Printprodukt liegt. Um zukunftsorientiert arbeiten zu können, erweitern immer mehr Verlage ihr Digital-Angebot um Webvideos und multimediale Inhalte. Es wurden die daraus resultierenden Videos näher betrachtet und anhand ihrer inhaltlichen und äußeren Form analysiert. Die hervorgehenden Kenntnisse wurden genutzt, um Lösungsansätze für sinnvolle Qualitätsrichtlinien in der Webvideoproduktion zu finden, anhand welcher passende serielle Formate konzipiert und die Produktionsabläufe professionalisiert werden können. Hierbei spielt die Schnittstelle zwischen der Redaktion und der Videoproduktion eine entscheidende Rolle.

This Master thesis provides an overview on editorial videos on websites of different editorial offices. In particular, from quality press which also get published as a paper.
For publishing houses it is really important to provide multimedia content and moving images on their websites. The videos were examined in more detail, in particular the technical implementation of the content. Based on these findings, there a possible solutions for quality guidelines, as well as possible improvements for the production of editorial videos given in this thesis.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/7956
Institute: Department Medientechnik 
Type: Thesis
Thesis type: Master Thesis
Advisor: Schmidt, Ulrich 
Referee: Becker, Christina 
Appears in Collections:Theses

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

172
checked on Mar 29, 2024

Download(s)

265
checked on Mar 29, 2024

Google ScholarTM

Check

HAW Katalog

Check

Note about this record


Items in REPOSIT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.