The Impact of the We-Trend on Sustainability and Individualization in Consumer Behaviour - As Shown on the Example of Jarfood GmbH

URL
Dokumentart: Bachelor Thesis
Institut: Department Wirtschaft
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2016
Publikationsdatum:
SWD-Schlagwörter: Nachhaltigkeit, Verbraucherverhalten
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft

Kurzfassung auf Englisch:

This paper investigates the impact of the newly emerged We-trend on the existing trends sustainability and individualization regarding the consumption behaviour of German consumers. It also provides a first analysis of the synergy effect of the analyzed trends. Theoretical approaches and theories provide an overview of the general impact of trends on purchasing behaviour with a special emphasis of the discussed trends. The derived theories were verified by an empirical study in the form of an observation, which firstly compares individual purchasing behaviour with collective purchasing behaviour and further contrasts those observed patterns with two Generations - Generation We and Generation Baby Boomer. On basis of these verifications implications for corporations, food corporations in particular, were extracted and recommendations for actions were formulated. Both theoretical approaches and practical realization resulting from the verification of the empirical observation were explained and put into practice with the example of Jarfood GmbH.

Hinweis zum Urheberrecht

Für Dokumente, die in elektronischer Form über Datenenetze angeboten werden, gilt uneingeschränkt das Urheberrechtsgesetz (UrhG). Insbesondere gilt:

Einzelne Vervielfältigungen, z.B. Kopien und Ausdrucke, dürfen nur zum privaten und sonstigen eigenen Gebrauch angefertigt werden (Paragraph 53 Urheberrecht). Die Herstellung und Verbreitung von weiteren Reproduktionen ist nur mit ausdrücklicher Genehmigung des Urhebers gestattet.

Der Benutzer ist für die Einhaltung der Rechtsvorschriften selbst verantwortlich und kann bei Mißbrauch haftbar gemacht werden.