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Title: Blended Reality: Ein Hardware-Skelettbaukasten zur Mesh-Animation
Other Titles: Blended Reality: A Modular Input Device for Mesh-Animation
Language: German
Authors: Godglück, David 
Issue Date: 11-Jan-2019
Abstract: 
Das Gestalten von Bewegungen in virtuellen Welten ist ein zeitaufwändiger Prozess.
Dabei ist diese Aufgabe nicht nur auf Animationsfilme beschränkt, sondern ist auch bei der Erstellung von computergenerierten Effekten und in Videospielen zu finden. Um den Einstieg für Laien und den Aufwand für Animationskünstler zu verringern, wird für den Anwendungsfall der skelett-basierten Bewegungsanimation im Rahmen dieser Bachelorarbeit ein geeignetes Eingabegerät entwickelt werden.

Character animation is a time consuming activity. This does not only affect computer generated imagery in modern films, but also animated films and video games. To lower the barrier for beginners in these fields of work and to speed up the processese for animation artists, a modular input device for skeletal-based animation will be developed as the major part of this bachelor thesis.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12738/8569
Institute: Department Informatik 
Type: Thesis
Thesis type: Bachelor Thesis
Advisor: Jenke, Philipp 
Referee: Sarstedt, Stefan 
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