Simulating Spoken Dialogue With a Focus on Realistic Turn-Taking
URN | urn:nbn:de:gbv:18-228-7-1859 |
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URL | http://edoc.sub.uni-hamburg.de/informatik/volltexte/2013/185/ |
Dokumentart: | InProceedings (Aufsatz / Paper einer Konferenz etc.) |
Institut: | Fachbereich Informatik |
Sprache: | Englisch |
Erstellungsjahr: | 2008 |
Publikationsdatum: | 22.07.2013 |
Originalveröffentlichung: | Proceedings of the 5th International Workshop on Constraints and Language Processing, CSLP 2008. - Roskilde : Univ., Computer Science (2008) |
Freie Schlagwörter (Deutsch): | Sprachdialog , Sprecherwechsel , Prosodie , Simulation , Interaktion |
Freie Schlagwörter (Englisch): | spoken dialogue , turn-taking , prosody , simulation , interaction |
DDC-Sachgruppe: | Informatik |
BK - Klassifikation: | 54.75 |
Kurzfassung auf Englisch:
We present a system for testing turn-taking strategies in a simulation environment, in which artificial dialogue participants exchange audio streams in real time – unlike earlier turn-taking simulations, which interchanged unambiguous symbolic messages. Dialogue participants autonomously determine their turn-taking behaviour, based on their analysis of the incoming audio. We use machine-learning methods to classifiy the continuous audio signal into symbolic turn-taking states. We experiment with various rule sets and show how simple, local management rules can create realistic behavioural patterns.
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