Diagnosing errors in logic programming - the case of an ill-defined domain
URL | http://edoc.sub.uni-hamburg.de/informatik/volltexte/2009/13/ |
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Document type: | TechReport |
Series: | Berichte des Fachbereichs Informatik der Universität Hamburg |
Volume Number: | 280 |
Language: | English |
Year of creation: | 2007 |
Date of publication: | 28.04.2009 |
Keywords from authority file SWD (German): | Logik |
Free keywords (English): | Logic Programming , Computer Science , Logic Design |
Dewey Decimal Classification: | Computer science |
BK - classification: | 54.71 |
Abstract in English:
Intelligent Tutoring Systems (ITS) have made great strides in recent years. Many of these gains have been achieved for welldefined problems. However, solving illdefined problems is important because it can enhance the cognitive, metacognitive and argumentation skills of a student. In this paper, we demonstrate how to apply constraintbased modelling techniques to describe the solution space of illdefined problems in logic programming and to diagnose errors in solutions for those problems. This technology has been integrated into a webbased ITS (INCOM) and has been evaluated with student solutions from past examinations.
Abstract in German:
Intelligente Lernsysteme (ITS) in den letzten Jahren haben große Fortschritte gemacht. Viele von diesen Erfolge wurden hauptsächlich für wohldefinierte Probleme erzielt. Jedoch ist das Lösen von schlechtdefinierten Probleme wichtig, weil es die kognitiven, metakognitiven und Argumentationsfähigkeiten der Studenten fördert. In diesem Artikel demonstrieren wir, wie constraintbasierte Modellierungstechniken angewendet werden, um den Lösungsraum von schlechtdefinierten Problemen zu beschreiben und um Fehler in Lösungen für solche Probleme zu diagnostizieren. Diese Technologie wurde in ein webbasierten ITS (INCOM) integriert und anhand von Studentenlösungen aus früheren Klausuren evaluiert.
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